pysseldag hemma

I lördags började vi fixa lite hemma, så härligt att få mycket gjort när man är ledig. Vi var och köpte lite växter och jord och planterade om lite gamla växter också. Vi var också och hämtade vårt golv igår! ska bli spännande att se resultatet när det ligger på plats. Att piffa hemma är ett stort intresse hos mig!!! Jag gillar att blanda gammal och ny stil.. Älskar betong, glas, gummi, skinn, keramik och vackra luftiga tyger.=)



Keramikkruka vi har fått i julklapp med plättar i luften- mycket dekorativ växt men dock behöver den mycket vatten.. så inget för den som glömmer vattna:/ och i växten ligger en vaxros. 



Keramikkruka från blomsterlandet med myrsine- en av mina favoriter släkt med myrthen men mycket mer lättskött. Fint när växten är på stam också tycker jag. I den lilla lerkrukan finns en hjärtan på tråd- ganska lättskött växt som växer en hel del, i ligger en liten keramik bit. Ljuslyktan kommer från Blyga violen och är i glas och stål. Det man kan tänka på när man fixar hemma är enligt mig: less is more. Det behöver inte överdekoreras,nåt enkelt ser fint och rent ut tycker jag.




Kruka från Mimosa( mitt förra jobb) och lykta från manzana köpt på Unik blommor o inredning.
Växten är murgröna.

Nu har ni sett lite av min stil och de jag har fixat med i helgen. =)




Idag har vi varit hos min underbara mamma och ätit våfflor, det är nåt speciellt att komma hem dit.. Jag får en varm känsla.=) Efter det var vi och hälsade på våra goa vänner Fam Molöw och kikade på deras nya hus..De håller på att renovera för fullt och det blir kanonfint. Ha en underbar kväll alla fina vänner! och tack ni som komenterar blir så glaaad då! Pusss M

Kommentarer
Postat av: anna

mysit ni har de :) men äter inte thea på myrsinen? vi måste ha vår på fläkten annas tuggar katterna järnet :/

tack för idag! love ya sis <3

2011-03-27 @ 22:53:13
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: Ida

Ni har det sååå fint!

Vi måste boka in en ny date!

KRAMAR

2011-03-29 @ 11:21:43
URL: http://chictbyida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0