Lax med citron och rosmarin

Hallå finingar!
Min mamma var här igår och då gjorde jag denna goda lax.



Citron och Rosmarin Lax

4 laxfiléer (jag använde frysta)
2 vitlöksklyftor
1 citron
4 dl vispgrädde
2 tsk rosmarin (jag använde torkad, alltså i kryddburk)
1/2 fiskbuljongtärning
persilja
salt, peppar
gröna oliver utan kärnor

To do:

Lägg laxbitarna i en ugnsäker form, pressa citronen i en skål.
Blanda Grädde, rosmarin, salt, peppar, hackad persilja, smula även i buljongtärningen.
blanda runt ordentligt och häll även i citronsaften och pressa ner vitlöken. 

Häll blandningen över laxfileérna och sätt in i ugnen ca 20 min på 200 grader.
Hacka oliverna lite grovt.

När laxen är klar i ugnen häller man över olivhacket, sen är de bara att servera. 

Det är gott med ris, pasta eller pressad potatis till=)

Om man gillar ganska mycket vitlök och citron, ska man absolut testa detta. Jag tycker det är jättegott. =)

Lycka till!

Natti Pusss M







Kommentarer
Postat av: anna

låter ju vääldigt gott! iaf citron och rosmarin... ;) men innan jag blev vego så åt jag ju fisk :)

puss <3

2011-04-20 @ 19:36:23
URL: http://smula.blogg.se/
Postat av: Lina

Mums det där lät gott =)

Alltid roligt med nya recept!!



KRAM

2011-04-20 @ 22:25:46
URL: http://liniis.webblogg.se/
Postat av: M E R E I

- mums vad gott!

2011-04-21 @ 20:10:56
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0